Torebka / saszetka „nerka” (szycie krok po kroku) + wykrój do pobrania

Torebka / saszetka "nerka" (szycie krok po kroku) + wykrój do pobrania

Torebka / saszetka "nerka" (szycie krok po kroku) + wykrój do pobrania-2eti-blog-o-szyciu-jak-uszyc-nerke-4Torebka / saszetka "nerka" (szycie krok po kroku) + wykrój do pobrania-3 Nerki obecnie stają się coraz popularniejsze co nas wcale nie dziwi bo same jesteśmy wielkimi fankami nerek. Są dla nas jak małe torebeczki, do których można zmieścić najważniejsze rzeczy, a które nie blokują rąk. 🙂
Pomyślałyśmy więc, że może być więcej osób podobnych do nas i postanowiłyśmy stworzyć wpis o uszyciu nerki. Dodatkowo specjalnie dla Was przygotowałyśmy szablon do pobrania więc kwestie wykroju nerki macie “ z głowy”. 🙂 Pamiętajcie jednak, że zgodnie z naszym regulaminem wykroje mogą być używane tylko do użytku własnego.
Zaczynamy 🙂

Ps. Jak nerka przypadnie Wam do gustu to stworzymy projekt nerki bardziej eleganckiej. 🙂

Wymiary gotowej saszetki nerki: długość 37 cm wysokość 13 cm. Generalnie to raczej mniejsza nerka, która pomieści portfel, klucze oraz telefon i pomadkę. 🙂

Do uszycia „nerki” potrzebna jest dowolna maszyna do szycia, ja do tego projektu wybrałam maszynę JANOME 415.

* Materiały potrzebne do uszycia saszetki.
a) tkaniny: wierzchnia lub jak w naszym przypadku dwie tkaniny wierzchnie oraz tkanina na warstwę wewnętrzną. Orientacyjne zużycie materiału to (przy ułożeniu elementów bardzo blisko siebie):
– tkanina czerwona: 30 cm x 40 cm
– tkanina ze wzorem 30 cm x 40 cm
– tkanina wewnętrzna 75 cm x 40 cm
b) flizelina do podklejenia warstwy wierzchniej
c) taśma nośna 1,1 m o szerokości 2,5 cm (zależy od obwodu talii)
d) plastikowa klamra (zatrzask) do taśmy 2,5 cm
e) zamek ok 40 cm (dodatkowy sumak, jeśli chcecie)
f) guma w kolorze taśmy nośnej o szerokości 2 cm, potrzebujemy 10 cm
g) nici do szycia

* Przybory, akcesoria itp:
a) nożyczki – 662-7 1/2″SR MUNDIAL
b) miara krawiecka uniwersalna -eti 105
c) szpilki -eti 118
d) pisak samoznikajacy -eti 120
e) stopki:
– stopka do wszywania zamków  JANOME 940290000 (pasująca do maszyn z chwytaczem wahadłowym), JANOME 829801002 (pasująca do maszyny z chwytaczem rotacyjnym)
f) żelazko i deska do prasowania

potrzebne-do-szyciaPRZYGOTOWANIE:

Zaczynamy od pobrania wykroju i wydrukowania go (kliknijcie na rysunek poniżej).

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)W pliku wiele elementów jest narysowana tylko w połowie. Ja po wydrukowaniu odrysowałam elementy tak, aby powstały całe elementy (linia przerywana oznacza, linię odbicia elementu).

Tak przygotowane elementy układam na dobrze podklejoną flizeliną tkaninie. Każdy element kroimy jedne raz, jedynie element najmniejszy kroimy podwójnie. Do każdego elementu dodajemy zapas ma szew, wystarczy 1 cm. Na zdjęciu poniżej brakuje jeszcze klapy naszej saszetki, wynika to z faktu, że jeszcze nie zdecydowałyśmy czy będzie ona z tkaniny ze wzorem czy może jednak z czerwonej. Wy możecie ją wyciąć już teraz.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Te same elementy kroimy z materiału przeznaczonego na warstwę wewnętrzną nerki.

Teraz przygotowujemy pasek. Wprowadzamy w zapięcie pasek nośny, jeden mały kawałek (ten zaszywamy) oraz pozostały długi (tego nie zaszywamy). Koniec długiej taśmy nośnej (tej od plastikowego zapięcia) estetycznie podwijamy.

W między czasie z gumki przygotowujemy szlufkę i wprowadzamy ją tak, aby przytrzymała razem długą taśmę.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Tutaj długi pasek z bliska.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Nasza nerka będzie miała dwa suwaki na jednek taśmie.  Takie zapięcie będzie jeszcze fajniejsze i wygodniejsze.

Aby to wykonać wystarczy obciąć jedna krawędź zamka tak, aby nie uszkodzić poszczególnego ząbka taśmy. Na tak obciętą krawędź wprowadzamy suwak począwszy od krawędzi nie obciętej.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

SZYCIE:

Zaczynamy od przyszycia zamka do elementu przodu nerki. Zamek ten przyszywamy na takiej wysokości, aby po przyszyciu zamka do elementu przodu, element ten miał razem z zamkiem taką samą wysokość co element przodu przed doszyciem zamka.

Ja zaprasowałam krawędź pod spód na 1,5 cm i do niej upięłam zamek. Czyli mój zamek wystanje na 1,5 cm.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Zamek przyszywamy stopką do wszywania zamków, szyjąc tuż przy krawędzi zaprasowania.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Teraz podcinamy krawędź materiału znajdującego się tuż przy zamku (w moim przypadku materiału ze wzorem) do krawędzi zamka (patrz zdjęcie poniżej). Pozostałą krawędź podwijamy pod taśmę zamka (czerwoną). Dzięki czemu również od środka nerka będzie prezentować się estetycznie, a dodatkowo ładnie będzie trzymać kształt.

Szew upinamy.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Taki szew przytrzymujemy ściegiem prostym szyjąc tuż przy krawędzi. Szyjemy tylko po zamku tak, aby tego szycia nie było widać na prawej stronie nerki.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Teraz doszyjemy dół nerki (linia łączenia oznaczona „A”). Upinamy do elementu z zamkiem mały element (jeden ze strony od prawej, drugi od lewej). Szyjemy na 1 cm od krawędzi.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)Po wywinięciu krawędzi na stronie wierzchniej jest estetycznie, ale co ważne również od środka jest estetycznie.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)Tutaj już element po przeszyciu.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku) Teraz doszyjemy paski nośne. W tym celu składamy po dwa elementy razem (składamy je lewą stroną do lewej). I do tak złożonych elementów doszywamy po jednym końcu (linie szycia zaznaczyłam na zdjęciu poniżej białą linią przerywaną).

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Teraz paski doszywamy do głównego elementu nerki (elementy składamy prawa do prawej).

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)Nasza nerka po doszyciu boków.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Szew od środka wykańczamy np. lamówką. Więcej informacji o pracy z lamówką znajdziecie w innych naszych wpisach lub w dziale porady naszego bloga: lamownik. Możecie też wykończyć te krawędzie owerlokiem czy ściegiem owerlokowym. Ja jak widać zdecydowałam się na wykończenie lamówką.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Teraz doszywamy klapę naszej saszetki. W tym celu przypinamy do zamka klapę (górną część saszetki). Jedną przypinamy z góry (składając prawa do prawej), kolejną podkładamy od spodu (składamy prawa do lewej strony zamka).

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Po wywróceniu na prawą strona mamy z obu stron estetycznie wykończoną linie wszycia zamka (zdjęcie poniżej).

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Tak przygotowany przód nerki doszywamy do tyłu (największego elementu). Przyszywamy do tyłu złożonego z dwóch elementów złożonych lewymi stronami do siebie. Przy upinaniu elementów, upewniamy się, że paski nośne nie znajdują się na linii szycia.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

To samo od drugiej strony. Ja jeszcze potrzebuje tutaj dołożyć warstwę wewnętrzną, aby nerka od środka również estetycznie się prezentowała.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

Oczywiście pozostaje nam do wykończenia szew w środku. Jego również wykończamy np.: lamówką.

Dodatkowo, aby wzmocnić naszą nerkę proponuje przyszyć pasek gęstym ściegiem zygzak. Ja takie przeszycie powtórzyłam bliżej zamka.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku)

A tutaj już nerka całej okazałości.

Torebka/saszetka "nerka" (szycie krok po kroku) etiblog

tagi: , ,

98
Dodaj komentarz

52 Comment threads
46 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
46 Comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
aneta

Super 🙂

magda

Fantastyczny blog, mnóstwo inspiracji, porad… Podziwiam za talent i ogrom pracy włożonej w powstanie takiego miejsca…
Pozdrawiam

unthinkable

Dlaczego?!!!?!?! Dlaczego tak późno tutaj trafilam?! 😉 Świetny blog, będę stalym gościem 🙂 Uwielbiam szyć, choć dopiero się uczę, odkryłam tu wieeele inspiracji 🙂

magdalena.

Jutro biorę się za szycie! Z czym połączyć jasny jeans, żeby pasowało? Zastanawia mnie tylko jeszcze jaka jest wizja tej bardziej eleganckiej nerki 🙂

Anna

A ja potrzebuję przepisu na nerkę która pomieści wszystkie rzeczy potrzebne mamie 😀

Natalia

Ja już zamówiłam potrzebne materiały i czekam teraz na przesyłkę żeby zacząć szyć. Mam w planie 3 nerki 😉 też jestem ciekawa wersji eleganckiej

Natalia

oczywiście na prezenty :]

Joanna

Dzięki za tutorial, wykrój już wycięty, zaraz siadam do maszyny 🙂 Tej bardziej eleganckiej wersji jestem bardzo ciekawa 🙂

carbonara

Właśnie skończyłam swoją nerkę 🙂 Jest cała jeansowa i czarna w środku 🙂 SUPER! Dzięki bardzo:)

Aga

jestem totalny laik i mimo,że wszystko tutaj wyłtumaczone to ja nic kompletnie nie rozumiem z tego 🙁
nigdzie w sieci nie ma tutoriali w formie video..:(

Aga

mam za sobą uszycie bluzy,spodni, pościeli i firanki do córki do pokoju a mimo to,ten tutorial wydaje mi się magią 😀

pancho

Genialny pomysł! Świetne wykonanie, wygląda lepiej niż ze sklepu. Może kiedyś jeszcze pojawi się nerka z dodatkową kieszonką z przodu i w troszkę większym rozmiarze… 🙂

Nefla

Kiedyś na czyimś weselu widziałam dziewczynę z nerką do sukienki wieczorowej. Nerka była mniejsza i płaska (wyglądała jakby była tylko z „tyłu” i „przodu” bez góry i dna. Oczywiście z czarnej satyny, złoty zamek i złoty łańcuszek zamiast sportowo wyglądającej taśmy. Wielkościowo na tel+szminka. Portfel niewlazłby.

magda

uszylam z wami pierwsza nerka ,świetnie wszystko wytłumaczone:)jeszcze mam w planach uszyc dla córki i męża dziękuję lubię do was zaglądać.czekam jeszcze na ta elegancka berka pozdrawiam

Dorota

Utknęłam przy doszywaniu pasków nośnych i nie mogę tego przejść. Już 2 razy prułam 🙁 Dobrze rozumiem, że tam są 2 kawałki materiału (wewn. i zewn.) oraz pasek? Po zszyciu lewa do lewej i przyszyciu paska jak całość wywinąć, żeby nie było widać szycia? Coś mi tu w zdjęciach nie pasuje, albo potrzebuję dokładniejszego opisu tego kroku.

Dorota

Udało się. Nerka jest super, a skoro już przebrnęłam przez nią pierwszy raz, to już w planach mam kolejne 🙂

Irena

Dzięki za dobry opis i pokaz uszycia, takiego szukałam 🙂 Pozdrawiam

Ewa

Ja się zaraz biorę za dwie nerki – jedna dla mnie a druga dla męża 🙂

niteczkowyczar

Nerka wyszła super. Jedyny problem to taki, że moja maszyna nie dała rady przyszyć wykańczającej lamówki w środku. Będę w następnej kombinować jak wszyć wywracaną podszewkę. Zbyt dużo warstw materiału. Tutorial troszkę za mało pokazuje jak zszywać wnetrze nerki, trzeba się domyślić. Po raz pierwszy uszyłam coś bez prucia! Pozdrawiam.

Anna

Niesamovity Blog! Jestem pod wrażeniem i zabieram się do pracy! Szyję jeansowy dla przyjaciółki córki,jak się uda, pokażę Wam oczywiście 🙂

kasiula

Ja tylko potrzebuje porady z jakiego materiału najlepiej taką nerkę uszyć? 🙂

PaGapa

Super, zapraszam serdecznie również na mojego bloga z inspiracjami szyciowymi 🙂

młoda Mama

Super! Na pewno skorzystam! Zapraszam również na mojego bloga: http://www.macierzynstwo-raz.blogspot.com. Dopiero co zaczęłam przygodę, ale pierwszy tutorial szyciowy już jest! Ponadto opisuje również inne sprawy związane z macierzyństwem 🙂

Kajli

A jak zrobic dużą nerkę?prosimy o wykrój i ile materiału potrzeba?

Malwina

Hej, mam prośbę, czy możesz podać wymiar w cm wykroju, bo niestety mam niesprawna drukarkę myśle ze dam sobie radę z łukami ale potrzebne wymiary, dziękuje z góry

Iga

bardzo ciekawa instrukcja, nerka piękna!

blacky

Dzień dobry, kolejny raz korzystam z Pani tutorialu. Utknęłam na etapie doszywania dołu nerki, sfastrygowałam, zmierzyłam i wyglada na to że linia A dołu nerki ma 26 cm a linia A przodu 28cm. To chyba nie bład druku bo oba elementy sa z jednego arkusza wykroju. Wiec tak sie zastanawiam, jak je zszyc zeby końce sie ładnie stykały?

gosiq

Ja się tyle naszukałam w internecie wykrojów nerek.Nigdzie nie znalazłam. A tu jest wszystko pięknie. Wszystko to czego mi potrzeba.

Justyle

świetny wpis 😀 nas pewno skorzystam 🙂

emka

Coś mi nie pasuje przy doszywaniu pasków a potem boków, mnie wychodzi, że trzeba doszyć pasek lewą stroną do prawej strony boku, bo jak robię jak na zdjęciach to źle mi wychodzi, przykładam prawą do prawej i nie pasuje :/

emka

Jeśli byłoby doszytę w sensie pasek lewa do lewej to jak nagle przykładając prawą do prawej na zdjęciu pasek jest doszyty do prawej, szyję z innych kolorów wnętrze i środek i za cholerę z opisu mi nie pasuje. Wychodzi, że pasek z lewej przykładamy do prawej strony nerki i jak się potem przyłoży prawa do prawej to kolorystycznie pasuje echhh

emka

Ja jestem „zielona” w temacie szycia i chyba faktycznie coś źle rozumiem 🙂 Syn mnie prosił o nerkę a Mamuśka nie kojarzy :/ Co do warsztatów, to gdzie się odbywają i czy można się zapisać ? Bo chętnie bym skorzystała, może w końcu coś zacznę pojmować 🙂

elastyczna

chcę zrobić wersję z podszewką ale nie wiem gdzie mam ją połączyć z wierzchnią warstwą:(

Beta

Właśnie skończyłam moja pierwsza nerkę. Jest super fajna.

kwiatekdokozucha

Witam,
moja pierwsza własnoręcznie wykonana nerka za mną. Z nieocenioną pomocą etiblog.com.pl
Dziękuję!!!

Dorota

Właśnie szyję już trzecią nereczkę wg tego opisu, moja koleżanka gdy u mnie zobaczyła, tez uszyła dwie. Są naprawdę śliczne, jak tak dalej pójdzie to będę musiała „obszyć” wszystkie moje koleżanki. Instrukcja dość łopatologiczna, ale nie dość jak dla mnie. No ale analiza zdjęć i kolejne doświadczenia znacznie mi pomogły. Ta nerka jest faktycznie najładniejsza. Bardzo jestem ciekawa nerki „wieczorowej”.

Paolka

bardzo fajny tutorial ale oczywiście jak potrzebowałam na szybko uszyć to najpierw sprawdziłam czy nie ma instruktarzu jak ogarnąć sprawę na przepisnaszycie i jak tam znalazłam to już dalej nie grzebałam, a teraz sobie tak scrolluję co u Ciebie fajnego i widzę że też nerkę można znaleźć, ja dzień przed wyjazdem zauważyłam oczywiście że nie mam nic poręcznego żeby wrzucić tylko telefon, portfel i chusteczki a po co kupować jak samej można zrobić, mam nie tak kolorową jak Twoja a czarno-brązową bo chciałam żeby do wszystkiego pasowała i spełnia swoją rolę rzeczywiście

Kaśka

Przymierzam się do uszycia nerki z tego tutorialu. Materiał już zamówiłam i wybrałam tkaninę wodoodporną poliestrową, a środek wigofil i tutaj moje pytanie…jakiej igły i nici powinnam do takiego typu materiału użyć? Dopiero rozpoczynam przygodę z szyciem i póki co bazowałam głównie na dzianinach. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam:)

Natasia

Ja także podpinam się pod nerke bardziej elegancką! Natomiast zacznę juz między czasie robić tą wersję sportową. Dobrze ze powstaje taki blog! Bardzo za to dziękuję bo wtedy wszystko jest trochę jakby prostsze i bardziej motywujące. A najgorsze jak masz osoby w około które cię dołują, że to trudne na co się porywasz. …

Maja

Już wiem co zrobię mamie na Dzień Matki! :3

Juska

Dzięki za inspirację – uszyłam nerkę wg wzoru

Bernadeta

Dzięki, właśnie tego było mi potrzeba. Uszyłam ze starej, popsutej, wodoodpornej torby , zielona w białe kropki.PIĘKNA 🙂

Kasia

Uwielbiam Pani pomysły i sposób tłumaczenia!! dziękuję!!

Anita

W związku z tym, że właśnie kończę piątą nerkę z tego tutorialu, wypadałoby podziękować.
Bardzo dziękuję! Za każdym razem muszę zerknąć, co do czego ma pasować, więc często zaglądam. 🙂

Ania z Różnie różniście

I mnie się udało uszyć z wykroju nerkę, trochę jednak pokombinowałam i dodałam podszewkę z kieszonką 😉 Dzięki za wpis!

Ann

Tyle lat wszyscy szyja z tego tutka a ja sierota nie rozumiem- co się stało z ta wewnętrzna warstwa materiału? Wycięte z niej elementy są po prostu przylozone cały czas do warstwy zewnętrznej i szyjemy wszystko na raz ?

Pauly

witam, uszylam nerkę z waszego tutorialu niestety cos mi nie poszlo i troszke zmodyfikowalam bo oczywiscie niedoczytalam 😉 ale bede probowala dalej az dojde do perfekcji, do zdj. z nerka ktora uszylam dodałam opis skad brałam wykroj mam nadzieje ze moge 🙂

Agara

Hej, mam i ja! Trochę było plucia, ale generalnie instrukcja jest jasna. Wielkie dzięki. Z Wami się jeszcze nigdy nie zawiodłam !
Nie umiem wstawić zdjęcia, wiec daje link do fb, mam nadzieje ze to ok.
https://m.facebook.com/agatascraft/