Szkolenie – poznaj możliwości maszyno-hafciarki Janome MC9900

eti-szkolenie-mc9900

W firmie ETI dbamy o wysoki poziom umiejętności i wiedzy z zakresu maszyn do szycia, owerloków i hafciarek, dlatego uczestniczymy w wielu szkoleniach organizowanych przez firmę Janome. 🙂

Parę dni temu uczestniczyliśmy w szkoleniu, które firma Janome zorganizowała w swojej europejskiej siedzibie w Holandii. Naszą firmę reprezentowali: Maciej Waligórski, Maciej Knop i Jacek Korta, a szkolenie prowadziła Pani Celine Ross z Janome Canady, której bardzo dziękujemy za włożoną pracę w przygotowanie i poprowadzenie szkolenia.

Jednym z najważniejszych punktów szkolenia była nowa maszyno-hafciarka Janome MC9900, której funkcję i możliwości mogli poznać poprzez uszycie zaprojektowanego przez Panią Celine Ross pokrowca na Janome MC9900.

Chce podzielić się z Wami zdobytą wiedzą dlatego uszyje takie sam pokrowiec i przedstawię wybrane etapy jego powstawania.

Zestaw przygotowany przez Celine zawierał wykrojone tkaniny oraz wszystkie potrzebne stopki i akcesoria.

elementy zestawuPrawa strona pokrowca została ozdobiony równoległymi ściegami, jak widać na zdjęciu poniżej do tego celu wykorzystałam stopkę do równoległego prowadzenie ściegu, dzięki której każdy kolejny ścieg powstaje równolegle bez konieczności rysowania linii pomocniczych.

stopka do sciegu rownoleglegoObszary pomiędzy ściegami dodatkowo ozdobiłam sznurkami przyszytymi za pomocą stopki do naszywania ozdobnych sznurków.

naszywanie ozdobnych sznureczkowNa pokrowcu znajdują się również okręgi, które powstały za pomocą przystawki do szycia okręgów.

szycie po okreguŚciegi satynowe z MC9900 można powiększać nawet do 5 razy nie tracąc na ich jakości. Poniżej na zdjęciu efekt powiększana ściegu satynowego.

sciegi satynowe IIPrawą stronę pokrowca ozdobiłam haftem z frędzlami. Musze przyznać, że pierwszy raz spotkałam się  z taką techniką i jestem pod wielkim wrażeniem.

Maszyna ma polskie menu, więc nawet osoby stawiające pierwsze kroki z haftem świetnie poradzą sobie z obsługą hafciarki.

haft z fredzlamiHaft wykonałam również na spodniej stronie pokrowca.

haftowanie

W maszynie jest również bardzo fajny ścieg imitujący ścieg ręczny, który dekoracyjnie wykonałam na prawej stronie pokrowca.

imitacja sciegow recznych na maszynieKolejnym etapem było pikowanie, jeden panel wykonałam samodzielnie, a kolejny przy pomocy modułu haftującego.

pikowanie przy pomocy hafciarki

Pozostało już tylko kilka operacji do końca.

Zaokrągliłam narożniki i przy pomocy profesjonalnego lamownika, ściegiem dekoracyjnym wszyłam lamówkę.

wszywanie lamowkiGotowy pokrowiec na maszynę prezentuje się tak.

pokrowiec gotowy szkolenie 2013

28
Dodaj komentarz

17 Comment threads
11 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o

Hi guys, I used a translator to be able to understand and I had to leave this comment to your blog. Please translate for your customers to read. I am soooooo proud of you 3 because you make a lot of effort to well represent the Janome products. During the training all of you took turn to sew/embroiderer ALL the techniques. YOU DID VERY GOOD ! but there is more…you really want to understand and manipulate the Janome machine to transfer this knowledge in your country. You want to sell more than just a box, you want to transfer what… Czytaj więcej »

Asia

Witam
Wczoraj zrobiłam sobie świąteczny prezent i kupiłam tą maszyno-hafciarkę. Przyznaję, jest to dla mnie ogromny wydatek, tym bardziej, że do szycia wracam po 20 latach przerwy…mam nadzieję, że sprostam wyzwaniu i opanuję obsługę tego cuda. Pozdrawiam. Asia ze Śląska.

Asia

Witam ponownie.
W końcu wczoraj moja nowa maszyno-Hafciarka dotarła do moich rąk. Jestem zachwycona, pod każdym względem. Oczywiście muszę się jeszcze wiele nauczyć w zakresie obsługi bym w pełni mogła wykorzystać jej możliwości. Nurtuje mnie jedna sprawa, otóż chciałabym wiedzieć, która stopka do szycia okręgów bedzie pasowała do mojej maszynno-hafciarki.Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku.

Asia

dzień dobry
Napisałam do Pani maila z małym zamówieniem. Oczywiscie w pierwszej kolejności liczę na przystawkę do okręgów dla mojej MC9900. A tym czasem idę szyć nową kieckę (spódnicę). Pozdrawiam bardzo serdecznie. PS wszystkim, którzy szyją czy zawodowo czy też dla siebie to polecam MC9900 naprawdę warto.;)

Asia

Bardzo dziękuję, maila już odebrałam. Teraz już tylko czekam na przesyłkę.Jak tylko wypróbuję tą przystawkę to oczywiście napiszę.Pozdrawiam.

Asia

Witam. Przystawka do okręgów to całkiem fajna rzecz, zanim uszyłam bieżnik, (mam nadzieję, że mail ze zdjęciem doszedł) z jej użyciem wpierw musiałam trochę potrenować. Naprawdę można tą małą rzecz świetnie wykorzystać.

Aliona

Gdzie mozna pszeczytać opis maszyny? Czy to przemysłowa, czy pół przemysłowa maszyna i jaki koszt jej? Szukam dobrej przemyslowej maszyny.

Asia

Witam serdecznie, po półrocznej przerwie.W tym czasie dosyć sporo szyłam na mojej MC9900 i nadal wszystkich mozliwości pewnie nie odkryłam. Jestem zachwycona! ale mam pewien kłopot… otóż maszyna czasami przepuszcza ścieg jak tylko dam inną igłę nazwy nie będę pisać… albo też naprężenie nici jest złe gdy założę zwykłe nici i trzeba wtedy dosyć sporo regulowaćn natomiast gdy dam nici np. takie do haftu to już jest ok. Oj delikatna i wymagajaca zrobiła się ta moja MC9900. Proszę mi poradzić jakie igły i nici będą dla niej dobre a przy okazji mnie nie zrujnuje.Pozdrawiam.

Asia

Dziękuję za bardzo szybką odpowiedź. Właśnie założyłam nową igłę wspomnianej marki…chodzi jak burza. Ale nici też zostawiłam te z górnej półki. a tak na marginesie to ostatnio spoglądam na MC15000 – maszyna jak marzenie….;) Pozdrawiam Asia z Rudy Śląskiej.

Julitta

Witam a czy do tej maszyny idzie dokupić program do tworzenia własnych haftów

ewa

Dzień dobry, jestem szczęśliwą posiadaczką tej maszyny i szukam możliwości przejścia szkolenia na niej w okolicach Krakowa. Może ktoś z Was coś wie?

ewa

A gdzie ewentualnie można przejść takie szkolenie? W Poznaniu?

Dominika

Witam , jestem z Żor niedaleko Katowic czy jest gdzieś w pobliżu możliwość odbycia szkolenia hafciarki MC9900

Klaudyna Bogusławska

Witam
chciałabym zapytać czy jest możliwość odbycia kursu poznawczego tej maszyny?

Dorota

Witam
Do użytkowników Jamome mc 9900 jak się sprawdza ten model, czy nadaje się do pikowania(wyszywania) patchworków?