Poduszka podróżna dla dziecka (opis jak uszyć) + wykrój do pobrania

eti-blog-jak-uszyc-poduszke-podrozna

eti-blog-jak-uszyc-poduszke-podozna-dla-dzieckaNa długie wakacje czy choćby weekendowy wypada za miasto, czy to w samochodzie czy w samolocie poduszka podróżna przyda się na pewno. 🙂 Dzięki niej głowa będzie trzymać się bardziej w pionie, a więc kręgosłup nie będzie tak bardzo przeciążony i kark nie będzie bolał.

Poduszka idealna dla dziecka jak i dla dorosłego. 🙂
Uwaga! 🙂 Projekt ekspresowy – szycie takiej poduszki zajmie Wam jakieś 45 minut, a poduszka przyda się podczas wielu podróży.  🙂 Wiec do dzieła. 🙂

Do uszycia poduszki potrzebna jest dowolna maszyna do szycia, ja do tego projektu wybrałam maszynę JUNO by JANOME E1019.

MATERIAŁY POTRZEBNE DO USZYCIA PODUSZKI PODRÓŻNEJ:

a) tkanina wierzchnia 30 cm x 35 (ta naprawdę minimalna ilość, lepiej mieć po 5 cm z każdej więcej), minky 40 cm x 45 cm
b) silikonowe kulki do wypełnienia poduszki
c) nici do szyci

* PRZYBORY, AKCESORIA itp:

a) nożyczki – 660-8.1/2″ SR MUNDIAL
b) miara krawiecka uniwersalna -eti 105
c) szpilki -eti 118
d) pisak samoznikajacy -eti 120
e) igła do szycia ręcznego oraz igły do szycia dzianin eti 005
f) stopki:
–opcjonalnie-  stopka do ściegu prostego JANOME 200331009 (pasująca do maszyn z chwytaczem rotacyjnymi) lub JANOME 200125008 (chwytacz wahadłowy)

eti-blog-o-szyciu-potrzebne-do-uszycia-poduszki-podroznej-rogalaxcf

* PRZYGOTOWANIE I KROJENIE:

Po pierwsze potrzebujemy wykrój poduszki podróżnej (rogala). Wystarczy kliknąć na poniższy link i pobrać pdf z wykrojem.

poduszka-podróźna-wykrój- pdf-do-pobrania

Rozmiarowo pasuje ona na obwód szyi ok 30 cm czyli na przedział wiekowy 8-10 lat (zgodnie z tabelami rozmiarów dzieci, ale na mnie też jest dobra :)). Jeśli potrzebujecie inny rozmiar to sprawdźcie obwód szyi dziecka i na tej podstawie zmieńcie kształt wewnętrznej linii poduszki dostosowując ją do obwodu szyi. Starajcie się zachować ładne płynne linie poduszki. Element szpiczasty możecie również dostosowywać (wydłużać lub skracać).

Zdecydowałam się stworzyć wykrój tej poduszki, a właściwie formę (forma nie ma zapasów na szwy) z dwóch elementów, aby w okolicy karku był również mięciutki minky.

Wycinamy z papieru poszczególne elementy poduszki. Zauważcie, że na wydruku są linie ciągłe i przerywane. Te przerywane oznaczają linie środka elementu.

eti-blog-o-szyciu-wykroj-na-poduszke-podrozna

Poniżej pokazałam jak ułożyć element, aby skroić go w całości. Jeśli wolicie to możecie równie dobrze złożyć materiał na pół i do linii złożenia dołożyć wykrój.

Koniecznie pamiętajcie o dodaniu zapasu na szew (1,5 cm).

eti-blog-o-szyciu-jak-skroic-poduszke-rogal

Tutaj już wszystkie elementy mam skrojone, każdy ma dodany zapas 1,5 cm.

eti-blog-o-szyciu-jak-uszyc-poduszke-w-ksztalcie-rogala

SZYCIE:

Po skrojeniu przechodzimy do szycia. W tym celu oznaczamy środek małego elementu oraz środek rogala na jego wewnętrznej krawędzi (zdjęcie poniżej czarna kreska).

Szyć proponuje igłami do dzianin, a więc montujemy taką przy maszynie (ma ona zaokrąglony czubek, a więc nie uszkodzi delikatnej dzianiny).

Ja projekt ten uszyłam na stopce uniwersalnej, ale czasem minky stawia opór i wtedy warto użyć stopki do ściegu prostego.

eti-blog-o-szyciu-jak-uszyc-poduszke-rogala

Następnie upinamy element i przyszywamy go. Dzięki oznaczeniu środków mamy pewność, że element będzie przyszyty w odpowiednim miejscu.

Ponieważ jak zauważyłyście ma on kształt bardzo szpiczasty to nie doszywamy go do samego jego końca. Kończymy i rozpoczynamy szycie 1,5 cm przed końcem szpiczastego elementu (patrz- zdjęcie poniżej).

Teraz doszywamy drugi element w kształcie rogala. Ja doszycie to podzieliłam na dwa etapy, ponieważ chciałam pokazać Wam element szpiczasty po doszyciu (stąd dwa kolory linii przerywanej na zdjęciu poniżej). Jednak Wy to doszycie wykonajcie za jednym razem.

eti-blog-o-szyciu-kolejnosc-szycia

Szpiczasty element po doszyciu.

eti-blog-o-szyciu-kolejnosc-szycia-po-polaczeniu

A tutaj już cała poduszka po zszyciu wszystkich elementów poduszki podróżnej.

eti-blog-o-szyciu-do-wypachania

Wypychamy ją. Ja zdecydowałam się wypełnić ją silikonowymi kulkami bo są bardzo sprężyste i ładnie utrzymują kształt, a zależało mi aby bardzo mocno wypchać poduszkę. Im mocniej wypchana tym będzie stanowić większe wsparcie dla opadającej głowy podczas podróży.

eti-blog-o-szyciu-wypchanie-silikonowe-kulki-do-wypchania

Otwór zaszywamy ręcznie. Gotowa poduszka czekająca na zabranie jej w podróż wakacyjną. 🙂

eti-blog-o-szyciu-poduszka-podrozna-rogal-jak-uszyc-jak-jest-uszyta

Bądź na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami na naszym blogu ETI-radość szycia.
Podaj swój adres e-mail w polu poniżej.

tagi: , , ,

46
Dodaj komentarz

24 Comment threads
22 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
23 Comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
lagre

fajny tutek, to jeden z moich tegorocznych uszytkowych postanowień, dzięki za motywację

Wiola

O! właśnie mam zamiar szyć :).
Zastanawiam się tylko jak by to było dać do środka kulki styropianowe?
Tutek fajny :).

Małgorzata

Rewelacja. Zabierałam się często za uszycie takiej, ale… no właśnie. Ja jestem z tych, co szyją tylko z wykroju, a nigdzie nie mogłam znaleźć. Teraz już nie mam wyboru, bo wykrój podany jak na tacy, no i dobrze, bo przynajmniej powstanie coś, co powinno powstać już dawno. Dziękuję 😀

Ghola

Super tutek – jak tylko kurier przywiezie zamówioną kulkę, siadam i szyję 🙂
Co do kulki styropianowej -jak najbardziej może być, posiadam takową poduchę i sobie chwalę. Tylko musi być drobniutka ta kulka.

Magda

Tutek fajny ale po co w tym wypadku Minky? To sztuczny materiał więc głowa dziecka nieźle się spoci… Ja polecam z obu stron bawełnę

Ania

To już druga rzecz (po torbie na plażę), którą uszyłam. Super instrukcja. Jestem bardzo zadowolona.
Pozdrawiam, Ania

Marzena

Witam. Popełniłam taki to rogal w ilosci hurtowej. Wypełniałam i kulkami styropianowymi i wypełnieniem silikonowym. Były w wersji dzieciecej i doroślejszej. Styropian polecam do codziennego spania . A dla maluchów na podróże jednak silikon . Rogal jest wtedy mocniej wypchany i zachowuje kształt. I głowa dziecka nie lata kiedy zaśnie w czasie podróży. Pozdrawiam

Marzena

A kulki styropianowe miałam z odzysku. Właściwie to byl chyba ” pył” . Takie to było drobne i czepliwe wszystkiego. Po szyciu wyglądałam jak bałwan w środku lata. A i nie byłabym sobà gdybym nie dodała sobie pracy. Wszystkie moje rogale mają poszewki 🙂 na zameczek

Patrycja

Dzień dobry! Szyję dopiero od pół roku i n początku mojej szyciowej przygody uszyłam tę poduszkę z Pani tutorialu. Była to chyba druga albo trzecia rzecz którą w ogóle uszyłam na maszynie i wyszła dosyć fajnie, tylko u mnie z dwóch stron bawełna:) szykuję się też do uszycia torby męskiej na ramię, tylko nie wiem jeszcze jakie usztywnienie wybrać. Ale bardzo podobają mi się Pani pomysły i tutoriale i chętnie je studiuję, bo jest kilka rzeczy które chcę uszyć:)

Agnieszka

Witam. Czy dobrze rozumiem z tutka, że ten element trzeci ma być doszyty po obu stronach jedynie d1,5 cm przed końcem? Zarówno po stronie minky jak i bawełny? Pozdrawiam.

Malgoska

Tutek rewelacja ja dopiero zaczynam szyc, dzięki Pani dokładnym opisom udało mi się uszyć

Asia

Uszyłam poduszkę, ale przyznam że ciężko było mi dopasować ten wąski element. Już myślałam że zrezygnuję, ale jakoś wyszło. Teraz zamówiłam kulkę silikonową i czekam na paczkę. Szukałam też kulek styropianowych ale nie znalazłam takich drobnych. Może ktoś podpowiedzieć gdzie takie kupić?

Iwona

A proszę mi rozjaśnić umysł: dla jakiej grupy wiekowej jest taki rogal? Potrzebuję dla rocznego brzdąca i dwuletniego malucha 🙂
Pozdrawiam <3

da_cota

Wszystko super, ale nie do końca rozumiem czemu ma służyć ten spiczasty element i czy jest on faktycznie konieczny.

Sylwia

Ile gram zużyła Pani na wypełnienie takiego rogala ? Nie mam pojęcia ile tego kupić.

Marta

Mam pytanie co do rozmiaru.Ten rogal na dziecko w jakim wieku jest dobry?Jak ewentualnie uszyć inny rozmiar?Zmierzyć obwód szyji?

kika

a jak zszylas ten ostatni otwo, po wlozeniu kulek? recznie?

kika

ok dziekuje

Czarna669

Na co ten szpic jest? czy bez szpica też będzie ok,jestem początkująca,pozdrawian

Kasia

Witam, na jakim formacie wydrukowałaś wykrój poduszki na A4?

Jola

Witam.Mam zamiar przerobić tego rogalika na poduszkę rehabilitacyjną dla dziecka z porażeniem . Muszę się przyznać że na szyciu znam się bardzo słabo i martwi mnie strasznie wszywanie trzeciego elementu .Dodam też że to będzie moje czwarte podejście do takiej podusi , niestety poprzednie albo były za małe , albo za niskie, albo tak jak dzisiaj całkowicie zgubiła kształt i wygląda nieestetycznie. Dzięki za wszystkie podpowiedzi 🙂

Ofuniowo

Dzięki za instruktarz 🙂 właśnie na jutro potrzebuję takiej poduszki 🙂 już uszyłam, jeszcze tylko „zacerować” dziurę i będzie gotowe 🙂

Ulka

Właśnie skończyłam, muszę przyznać, że jestem początkującą „krawcową”, ale wyszła świetna!!! 😀
Dziękuję za wpis 🙂

Joanna

Świetny tutek, wszystko zrozumiale. A może mi ktoś podpowiedzieć o ile procent zwiększyć wydruk, żeby poduszka wyszła dla osoby dorosłej?